Veel vragen die wij ontvangen,
meestal via de telefoon, zijn hetzelfde. Deze veel voorkomende vragen hebben
we, tezamen met het antwoord, even op een rijtje gezet. Misschien staat
het antwoord op uw vraag er ook tussen. Klik op de vraag om het antwoord
te weten te komen.
Betreffende (missende of foute) foto's:
"Ik heb de foto's van mijn team binnen, maar ik mis een speler, hoe kan dat?"
Weet u zeker dat die ontbrekende speler
op de foto geweest is? Misschien was hij nog in de kleedruimte, of wilde hij gewoon niet op de foto, of is hij vergeten op de foto te gaan.
Zijn ze wél allemaal geweest, dan is die foto misschien mislukt. Maar normaal gesproken wordt dat wel los afgedrukt meegeleverd,
om te laten zien wat er van geworden is. Maar misschien is er tóch iets fout gegaan. Als u ons via e-mail even het kenmerk,
of club en team en woonplaats laat weten, plus uw telefoonnummer, plus
wie u mist (via e-mail of via antwoordapparaat), dan kijken
wij alsnog even op de cd of we iets kunnen vinden.
Of mailen we even de fotograaf ter controle. Is de foto er tóch dan sturen we hem uiteraard op. Is de foto er gewoon niet, dan laten we u dat via e-mail weten.
"Er zit lijm op één van de foto's, wat nu?"
Stuur dat album aub terug in de retourenvelop, met een briefje erbij met de reden en uw naam, adres, woonplaats, en telefoonnummer,
en dan bestellen wij de foto nieuw bij, repareren wij het album, en sturen het weer naar u terug.
"Ik heb de verkeerde foto's gekregen; maar ze zijn niet van ons team, wat nu?"
Heel soms gebeurt dat wel eens; dan is er bij ons per ongeluk ergens in het productie-proces iets verwisseld;
aub de foto's terugsturen met een briefje erbij, met gegevens over uw team; in welke kledingkleuren zijn jullie op de foto gegaan,
eventuele shirtsponsornaam, nog andere bijzonderheden, etc.
Zijn de verkeerd ontvangen foto's van een ander team van uw club? Of kent u ze, dan aub niet zelf onderling verwisselen,
want dan kloppen de gegevens bij ons in de computer nog niet. Herstellen doen we liever via ons.
"We staan niet mooi op de foto, kan het overnieuw?"
Doorgaans niet, de fotografen zitten meestal met een routing en zitten dus na een aantal weken al weer ergens anders.
En iedereen krijgt gewoon een kans om goed op de foto te komen; op die dag worden er twee opnamen gemaakt. Is het niet goed, dan misschien volgend jaar.
We kunnen hier ook moeilijk op letten; anders wil iedereen wanneer het hen uitkomt, met mooi weer, zonder invalspelers, etc.,
en we kunnen helaas niet aan al die verzoeken voldoen, hoe graag we het ook zouden willen.
Betreffende een verzoek tot fotograferen:
"Ik wil met mijn team gefotografeerd worden; hoe gaat dat in z'n werk?"
Indien u dat ons laat weten, dan geven wij dit door aan de planner die voor uw district de planningen maakt voor de fotografen;
hij kijkt of hij een fotograaf voor u, en eventueel wanneer, beschikbaar heeft. Het kan soms ook in een uitwedstrijd zijn.
Als u bent ingepland, dan gaat er een memo naar de fotograaf, en die belt u twee dagen vantevoren op ter bevestiging.
Dit is de procedure als het minimaal een week voor tijd is. Is het korter dag, dan probeert de bedrijfsleider het op verkorte wijze nog te regelen.
Hij belt u dan zelf op.
Korter dan twee dagen vantevoren kan niet, ivm de bevestiging van de opdracht aan de fotograaf, hetgeen schriftelijk gebeurt.
Betreffende de verkoop van het album:
"Ik wil niet het hele album aanschaffen, maar slechts één foto, kan dat?"
Nee, dat kan helaas niet.
Het album is namelijk hèt produkt dat wij leveren; dus als geheel;
onze hele distributie, prijsstelling en verkoop is daarop gebaseerd; als
wij alleen een deel daarvan zouden verkopen, dan komen wij niet uit de
kosten.
Het is daarom ook dat wij
een database hebben die rekent in eenheden van hele verkochte- of hele
retourgezonden albums, niet in euro's/omzet.
Betreffende het gratis teambegeleidersalbum:
"Mag ik het album van mijn kind houden ipv mijn eigen teambegeleidersalbum?"
Nee, dat kan helaas niet;
dat kost ons teveel geld. Eén album extra maken als een ploeg toch
al is gefotografeerd, kost ons maar een paar euro; de fotograaf is immers
toch al betaald, de cd toch al gebruikt, de albums toch al
verzonden met de post, etc. Maar als we het album van uw kind, dat onderdeel
is van het team, gratis weggeven, dan scheelt ons dat € 11,95 inkomsten
en dat is veel te veel.
Betreffende een betalings-herinnering:
"Ik heb een herinnering gekregen om te betalen; hoeveel is het?"
In de brief staat hoeveel
albums u toegestuurd gekregen hebt. En ook hoeveel u er eventueel al teruggestuurd
heeft of betaald heeft. Dat trekt u ervan af.
Het nog openstaande aantal
albums vermenigvuldigt u met € 11,95 als het om VR's ging (drieluik, 4 foto's),
of € 5,- indien het om LPF's (1 foto) ging.
Ezelsbruggetje voor hoofdrekenen bij alle andere sporten
• waar het om Euro 9,95 gaat: doe eerst het aantal nog openstaande albums x € 10,- en trek daarna het aantal openstaande albums keer € 0,05 ervan af.
"Waar moet het geld heen?"
Rabobank IBAN: NL54 RABO 0377 5566 45
tnv Sporting Foto te Zwijndrecht.
AUB DUIDELIJK ONS KENMERK VERMELDEN. DIT HEBBEN WIJ ABSOLUUT NODIG.
Betreffende de verloting:
"Hoe gaat de trekking in z'n werk; jullie weten toch niet de namen van de spelers?"
Uit alle ingestuurde kaartjes, trekken we er één. Vervolgens nemen
we contact op met de betreffende begeleider. We maken dan een afspraak om een
keer naar de club te komen. Daar verrichten wij een tweede trekking; elke
speler die het album gekocht heeft, plus de begeleider, krijgen een eigen kokertje,
die gaan allemaal in een bokaal en dan wordt de uiteindelijke winnaar getrokken.
Betreffende micro-posters:
Betreffende nabestellingen: